sunnuntai 20. elokuuta 2017

Tukholma kuvina

Terve taas. Nyt on kesäharkka taputeltu ja takki tyhjänä siirrytty lomille. Olo on omituinen, viihdyin töissä hyvin, enkä osaa vielä asennoitua lomailemaan. Ehkä huomenna sitten, kun lähetään Laurin kanssa Prahaan. Työkaverit oli noteerannu mun kiinnostuksen musiikkia ja keikkoja kohtaan, ja ne oli hankkinu mulle läksiäislahjaksi lahjakortin Ticketmasteriin. Lisäksi sain tietenkin kaikennäköstä Yle-kamaa. Parasta. Meinas itkettää.

Nyt kuitenkin asiaa kesäkuisesta viikonlopusta Tukholmassa. Mun hyvä ystävä Laura on siellä urheilutoimittajana, joten kylään oli päästävä. Tukholma on ennestään tuttu, joten tiukkoja aikatauluja ei viikonlopulle tehty. Enemmänkin agendana oli vaihtaa kuulumisia ja käydä kiertelemässä siellä minne jalat vie.

Olin kohteessa perjantai-iltana, joten sillon ei enää tehty mitään ihmeempää. Lauantaina jalat vei ensiksi Södermalmilla olevalle katukirppikselle. Törmättiin myös puistoon, jossa oli just menossa colour runin alkujumpat, joita jäätiin ihmettelemään. Keli oli luonnollisesti hyvä, olinhan mä tilannu aurinkoa sille viikonlopulle.



Pysähdyttiin maailman söpöimpään kahvilaan miettimään jatkosuunnitelmaa, ja todettiin seuraavan kohteen olevan tietysti vanha kaupunki. Sinne on aina päästävä, koska onhan se paras paikka kävellä päämäärättömästi ympäriinsä.





Jos jollekin ei oo vielä tullu selväksi, niin tykkään kuvata taloja. Onneks Lauralla on sama vika, viihdyttiin noilla hoodeilla hyvän aikaa. Välillä istahdettiin lounaalle ja kahville. Lopulta päädyttiin vielä uudemman kaupungin puolelle ja vähän shoppailemaankin. 






Illemma lähdettiin vielä erikseen kävelemään ympäri Södermalmia ja ottamaan kuvia. Lauralla on työn puolesta vähän semmonen parempi kamera ja osaa se sitä kyllä käyttääkin. Alla olevat kuvat on Lauran ottamia, kiitti näistä (ja muistakin) jos luet tätä.



Sunnuntaina tapettiin aikaa ennen mun lentoa (kyllä, matkustin lentäen, kiireiset ei ehi risteillä) ja istuskeltiin puistossa jätskillä. Lentokentällä oli vähän semmonen fiilis, että pidempäänkin olisi voinut olla. Minkäs teet, töihin oli mentävä. 

Semmosta. Niinku näkyy, kirjottajana oon tällä hetkellä valitettavan laiska, mut heitän henkiset high fivet itteni kaa jo siitä, että saan jaettua tänne edelleen matskua. Multa voi toivoa, jos haluaa jotain tietynlaisia tekstejä tai ajatuksia, mut toistaseks jaan vaan kuulumisia ajottain, koska sitä oon kuullu toivottavan. Palataan asiaan kattavan festarikoosteen tiimoilta.

-Viivi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti